نيسان جوک و نبرد با رقباي رنگارنگ

شنبه 7 فروردين 1400
4:58
بهشتِ عاشقی


تب سوار شدن بر خودروي کراس‌اوور و استقبال از آن، خودروسازان مطرح دنيا را وادار کرده که همه ساله در سبد خودروهاي توليدي خودشان، نمونه‌اي از اين کلاس خودروي پرطرفدار داشته باشند.

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام ديوار، پيش از اين کراس‌اوورها بيشتر براي سفرهاي جاده‌اي پرهيجان و آفرود استفاده مي‌شد، ولي امروزه با توليد انواع لوکس و متفاوت آن‌ها، اغلب جوانان براي رانندگي درون‌شهري اين خودروها را به سدان‌ها ترجيح مي‌دهند. کمپاني‌هاي بزرگ خودروسازي در چند سال اخير با طراحي‌هاي متفاوت و ساختارشکنانه سعي در جذب مشتري دارند. نيسان با توليد جوک، پايه‌گذار سگمنت جديدي در صنعت خودروسازي شد. ظاهر نامتعارف و متفاوت اين خودرو و استقبال از آن، ديگر خودروسازان را هم به سمت طراحي‌هايي اين‌چنيني سوق داد. از ميان آنها چند خودرو بيش از بقيه مطرح شدند؛ تويوتا با مدل CHR، رنو با کپچر، پژو با ???? و سانگ‌يانگ با تيوولي از جمله خودروهايي هستند که در کشور ما از رقباي نام آشنا و قدرتمند نيسان جوک به حساب مي‌آيند.

نيسان جوک در رقابت با آسيايي‌هاي پرآوازه!

آن چيزي که در ابتدا در مورد نيسان جوک به چشم مي‌آيد، ظاهر فانتزي و متفاوت آن است که هم طرفدار دارد و هم منتقد. البته که کفه طرفداران اين خودرو با توجه به فروش بسيار خوب آن قطعا سنگين‌تر است. شرکت نيسان، جوک را در ? تيپ اسکاي پک، اسپرت و پلاتينيوم معرفي کرده که اختلاف آنها در قدرت موتور و آپشن‌هاست. نيسان جوک کيفيت ساخت بسيار بالايي دارد.

نيسان جوک و نبرد با رقباي رنگارنگ

کابين اسپرت اين خودرو با شباهت بسيار به موتورهاي رالي، لبريز از حس هيجان و سرعت است. نيسان تقريبا بيشتر آپشن‌هاي خودروهاي لوکس مانند کروز کنترل، دوربين عقب و سنسورهاي مختلف هشدار نقطه کور، حرکت ميان خطوط و سقف پاناروما را براي جوک در نظر گرفته است. از نظر ايمني نيسان جوک ? ستاره از موسسه Euro NCAP دريافت کرده که نشان دهنده ايمني بالاي آن است.

جوک در تيپ‌هاي اسکاي پک و پلاتينيوم موتوري ?.? ليتري با قدرت ??? اسب بخار دارد و در نسخه اسپرت با موتور ?.? ليتري قدرت ??? اسب بخار را تأمين مي‌کند که بي‌نظير است. اگر بحث طراحي ظاهري را سليقه‌اي بدانيم، قيمت بالا و خدمات پس از فروش محدود اين خودرو در ايران را مي‌توان نقاط ضعف آن دانست. در مقابل، تويوتا، خودروساز مطرح ژاپني با CHR وارد رقابت با نيسان جوک شده است. تويوتا CHR با وجود شباهت‌هاي زياد به فرم طراحي نيسان جوک، خودروي زيباتري به نظر مي‌آيد. مانند ديگر محصولات تويوتا، کيفيت متريال و عملکرد فني نکته قابل توجه و مثبت تويوتا CHR است.

ليست کاملي از آپشن‌هاي متنوع و سنسورهاي مختلف براي اين خودرو رديف شده که از ميان آنها سيستم پيشگيري از تصادف به همراه رادار موج کوتاه، سيستم تشخيص تابلوهاي راهنمايي و رانندگي و سيستم کنترل اتومات در سرپاييني‌ها و سربالايي‌ها نمونه‌هايي هستند که در نيسان جوک وجود ندارند. قلب تپنده تويوتا CHR يک موتور ?.? ليتري با قدرت ??? اسب بخار و يک موتور هيبريدي با قدرت ??? اسب بخار است که شايد موتور بنزيني نسبت به موتور نيسان جوک ضعيف‌تر باشد، اما تويوتا با ارائه نمونه هيبريدي اين خودرو برگ برنده رو کرده است.

نقطه ضعف تويوتا CHR قيمت بسيار بالاي اين خودرو است که نسبت به نيسان جوک هم گران‌تر خواهد بود. اما در کنار اين ? پرآوازه آسيايي، خودروساز کره‌اي را داريم که با کراس‌اوور هاچبک خود حريفي قابل تأمل براي آنها محسوب مي‌شود. سانگ يانگ تيوولي خودروي جمع و جور و خوش چهره‌اي است که شايد طراحي متفاوت و خاص CHR و نيسان جوک را نداشته باشد، اما در کلاس خودش خودروي زيبا و متفاوتي است. تقريبا بيشتر آپشن‌هاي رفاهي مربوط به خودروهاي لوکس در تيوولي هم ديده مي‌شوند و از اين نظر خيلي نسبت به رقبا کم نمي‌آورد. موتور ?.? ليتري با قدرت ??? اسب بخار و شتاب خوب نسبت به جثه تيوولي نويد خودرويي پرقدرت و تند و تيز را مي‌دهد. تنها نکته منفي در مورد سانگ يانگ تيوولي را مي‌توان ارتفاع کم خودرو از سطح زمين دانست. اما برگ برنده اين خودرو قيمت مناسب آن است که در بازار خريد ماشين و رقابت با نيسان جوک و تويوتا CHR که قيمت‌هايي نجومي دارند، خريد و فروش اين خودرو را پررونق کرده است.

رقابت با اروپايي‌هاي نام آشنا

در ادامه بررسي رقبا وقتي نمونه‌هاي مختلف خودرو نيسان جوک را در ديوار تهران و ديگر سايت‌هاي خريد و فروش خودرو بررسي مي‌کنيم، به نام‌هاي اروپايي هم در اين کلاس خودرو برمي‌خوريم. رنو کپچر و پژو ???? از جمله رقباي اروپايي و خوشنام نيسان جوک هستند. در بحث طراحي ظاهري قطعا اين ? خودرو در برابر ظرافت و طراحي خاص نيسان جوک حرفي براي گفتن ندارند. رنو کپچر از نظر آپشن‌هاي رفاهي چيزي کم ندارد و بيشتر آپشن‌هاي اين کلاس خودرو براي آن در نظر گرفته شده است.

اما نکته قابل توجه اين خودرو مصرف سوخت بسيار مناسب و کيفيت ساخت آن است. موتور پيشرفته اين خودرو با حجم ?.? ليتر قدرتي برابر با ??? اسب بخار دارد. نقطه ضعف رنو کپچر استفاده از مواد کم کيفيت در داخل کابين است که در برابر کيفيت متريال نيسان جوک ضعف بزرگي به حساب مي‌آيد. در مقابل پژو ???? ديگر رقيب فرانسوي نيسان جوک با طراحي زيبا و همه پسندش مي‌توانست رقيبي قدرتمند براي نيسان جوک باشد؛ اگر که پژو در تجهيز آپشن‌هاي رفاهي اين خودرو کمي بيشتر دست و دل بازي مي‌کرد. پژو ???? مجهز به موتوري ?.? ليتري با قدرت ??? اسب بخار است که نکته قابل توجهي است. نقطه قوت پژو ????، قيمت مناسب آن در مقايسه با نيسان جوک، مصرف سوخت پايين اين خودرو و شتاب بسيار خوب آن است ولي اين خودروي زيبا در بحث آپشن‌هاي رفاهي در برابر نيسان جوک هيچ حرفي براي گفتن ندارد.

منبع :نيسان جوک و نبرد با رقباي رنگارنگ


[ بازدید : 83 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهشتِ عاشقی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]